Ervaar je een probleem tijdens het betalen?


Als je betaling wordt geweigerd, kan dit te wijten zijn aan een technisch probleem of een afwijzing door jouw bank. De redenen voor deze afwijzing kunnen uiteenlopend zijn, en hier zijn enkele handige tips:


  • Controleer of je de juiste CVV/CVC-code hebt ingevoerd op de betaalpagina: een onjuiste code kan namelijk tot een betalingsweigering leiden. Merk op dat als jouw kredietkaart bij ons is geregistreerd, we deze code altijd zullen vragen.
    • Zorg ervoor dat je de CVV/CVC-code correct invult, zoals hieronder aangegeven:


  • Afwezigheid of verkeerde authenticatie van de kaarthouder: Volgens de 2e Richtlijn betreffende betaaldiensten (DSP2) kan jouw bank je vragen om een authenticatie te gebruiken wanneer je met jouw debet- of kredietkaart betaalt. Deze stap is essentieel om frauderisico's te voorkomen. Als jouw bank een authenticatie vereist, zijn er verschillende processen beschikbaar:
    • Via je bankapplicatie,
    • Via het ontvangen van een sms of e-mail.

Als je niet weet hoe je je moet authenticeren, informeer dan bij jouw bank of de uitgevende instelling van je kaart. Let op: zodra het authenticatieproces is gestart, heb je 15 minuten om het te voltooien. Zorg ervoor dat je na voltooiing terugkeert naar onze website of app via de aangeboden links.


  • Limiet bereikt of onvoldoende saldo: Het is gebruikelijk, vooral aan het einde van de maand, dat de maandelijkse limiet van je debet- of kredietkaart toegestaan door je bank is bereikt. In dit geval kun je contact opnemen met je bank en/of een andere debet- of kredietkaart gebruiken.

Veepee biedt ook betalingsmogelijkheden in meerdere termijnen (betalen in 3 of 4 keer), wat een alternatief kan zijn als je limiet is overschreden. Lees de sectie "Hoe kan ik een bestelling in termijnen betalen?" voor meer informatie


  • Ongeldige of verlopen kaart: Als je debet- of kredietkaart binnenkort verloopt en je hebt een nieuwe ontvangen, zorg er dan voor dat je je nieuwe kaart gebruikt zodra deze volgens de instructies van je bank is geactiveerd. Het komt vaak voor dat het activeren van je nieuwe kaart automatisch je oude kaart deactiveert.

  • Betaalmethode niet beschikbaar: We bieden verschillende betalingsmogelijkheden aan om je aankopen af te ronden. Als Bancontact nog niet beschikbaar is voor bepaalde bestellingen, kun je je Bancontact-debetkaart gebruiken, evenals VISA, Mastercard of Maestro, door de volgende instructies te volgen: