Met wie moet ik contact opnemen in geval van een geschil ?
In het geval van een geschil dien je eerst contact op te nemen met de verkoper om te proberen een minnelijke schikking te treffen. Veepee kan daarbij als tussenpersoon optreden.
Nadat je de verkoper schriftelijk hebt benaderd en in het geval van een buitengerechtelijke geschillenbeslechting zonder succes, is de door de federale overheid opgerichte Consumentenbemiddelingsdienst bevoegd om elk verzoek tot buitengerechtelijke beslechting van consumentengeschillen in ontvangst te nemen. Deze dienst behandelt het verzoek zelf of geeft het door aan de bevoegde entiteit. Je kan contact opnemen met de Consumentenbemiddelingsdienst via de volgende link: https://www.consumentenbond.nl/
Je kan ook klachten indienen op het platform voor geschillenbeslechting dat de Europese Commissie online heeft gezet op het volgende adres: http//ec.europa.eu/consumers/odr.
De Europese Commissie zal jouw klacht doorgeven aan de bevoegde nationale ombudsmannen die op de hoogte zijn gebracht.